Lançamento: "A Incrível Bíblia" - Book Release: "The Amazing Bible"

 



Ilustração do livro: "A Incrível Bíblia"

Autora e ilustradora: Ellen Pestili

Editora: Thomas Nelson Brasil

Algumas histórias desta bíblia, eu não conseguia imaginar os personagens que não fossem bonecos. Então decidi fazer os bonecos com papel machê, costurar todas as roupas e montar os cenários, com móveis e até estrutura de casas com papelão pintado. Foi um processo demorado.

Tive várias fontes de inspiração para fazer isso, por exemplo, visitas que eu fiz a exposições de bonecos no Brasil, Canada e Alemanha.

Nessa foto, estou mostrando para vocês uma ilustração feita com caixa de papelão (cenário), bonecos de papel machê e móveis de madeira. Complementei com miniaturas de objetos. Tudo foi fotografado e está numa das páginas desta Bíblia, na história "Maria e José".

O livro está disponível para pré-venda, no site da Amazon, somente no Brasil por enquanto. Se você mora nos Estados Unidos como eu, posso trazer para você quando eu for para o Brasil (vou estar no lançamento em São Paulo no dia 12 de novembro) e colocar no correio para você. É só me mandar uma mensagem no Direct.

________


Illustration from the book: "The Amazing Bible"

Author and illustrator: Ellen Pestili

Publisher: Thomas Nelson Brasil

In some stories in this Bible, I couldn't imagine the characters that weren't dolls. So I decided to make the dolls with paper mache, sew all the clothes, and assemble the scenarios, with furniture and even house structures with painted cardboard. It was a lengthy process.

I had several sources of inspiration to do this, such as visits to doll exhibitions in Brazil, Canada, and Germany.

I'm showing you an illustration made with a cardboard box (scenery), papier-mâché dolls, and wooden furniture in this photo. I complemented it with miniatures of objects. Everything was photographed and is on one of the pages of this Bible, in the story "Mary and Joseph."

The book is available for pre-order on the Amazon website, only in Brazil for now. If you live in the United States like me, I can bring it to you when I go to Brazil (I'll be at this book release in São Paulo on November 12th) and post it for you. Just send me a message in Direct.

Comentários