Tropical Forest Birds - Part 1 - Pássaros da Floresta Tropical - Parte 1


This little bird I painted recently was inspired by rainforest birds. I had contact with many of them in my childhood when I lived in a very special place called Quiririm - an Italian colony in the interior of São Paulo, Brazil. I grew up in this colony and lived with many birds and flowers. I also liked to pay attention to their singing.
Today, when I see or hear a bird, I have an affective memory. I feel at home, like in my place.

______

Esse passarinho eu pintei recentemente, inspirada dos pássaros da floresta tropical. Muitos deles tive contato em minha infância, quando morava em um lugar muito especial chamado Quiririm - uma colônia italiana localizada no interior de São Paulo, Brasil. Cresci nesta colônia, e convivi como muitos tipos de pássaros e flores. Eu gostava de prestar atenção também no canto deles. 
Hoje, quando vejo ou escuto um passarinho, tenho memória afetiva. Sinto-me em casa, como que no meu lugar. 



 

Comentários